Ο Ερντογάν ουσιαστικά θέλει να ενώσει (υπό την εξουσία του) όλους τους Μουσουλμάνους του κόσμου, μαζί και τους Άραβες, κάτω από την ονομαζόμενη Ummah (=υπερεθνική κοινότητα με κοινή ιστορία).
Αδιαμφισβήτητα, ο ηγέτης της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποτελεί ένα διεθνές πολιτικό φαινόμενο, που θα καταγραφεί στην ιστορία αυτού του πλανήτη. Ιδιαίτερα, οι τελευταίες διεθνείς κινήσεις του, δηλ. η «ουδέτερη» στάση στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, η ευθεία επίδειξη εχθρότητας προς το Ισραήλ, στον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς, η κλιμακούμενη πολεμική ρητορική του και η συνεχής απειλή χρήσης βίας και πολέμου, προβληματίζουν σημαντικά εμάς τους Έλληνες, όλους τους λοιπούς γείτονες της Τουρκίας, τους Ευρωπαίους, τους Αμερικανούς, καθώς και την λοιπή διεθνή κοινότητα.
Δικαίως λοιπόν αναρωτιούνται πολλοί, όχι μόνο στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στην Αμερική, αλλά σε όλο τον κόσμο, «που το πάει ο Ερντογάν»;
Ο Ερντογάν, νέος Κεμάλ Ατατούρκ
Πριν από περίπου 100 χρόνια, ο Μουσταφά Κεμάλ, όταν θεμελίωνε την Τουρκική Δημοκρατία, δίδασκε στους Τούρκους:
«Μην ανακατεύεστε στις εσωτερικές υποθέσεις των γειτόνων σας, βελτιώστε τις σχέσεις σας με αυτούς και με τις αραβικές χώρες, αλλά μην ανακατεύεστε στις διαφωνίες μεταξύ τους και μην προσπαθείτε να τους συμβουλεύσετε χωρίς να σας ζητηθεί».
Ο Κεμάλ, ο οποίος μεσουρανούσε στην Τουρκία επί 18 συναπτά έτη (1918-1936), είχε θέσει ως βασικό του στόχο την σταθεροποίηση του ενιαίου Τουρκικού κράτους, κοντά σε μια Ευρώπη που προσπαθούσε να εδραιώσει την ειρήνη μετά τον Α’ παγκόσμιο πόλεμο, δίνοντας βάρος στις μεταρρυθμίσεις του, που είχαν σκοπό να μετατρέψουν την Τουρκία σε σύγχρονη χώρα βασισμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα, χωρίς την επιρροή της θρησκείας στην ζωή της πολιτείας. Σήμερα ο Ερντογάν, ο ιδιότυπος αυτός «δικτάτορας» των Τούρκων, δεν μπορεί να ζήσει υπό την σκιά του Κεμάλ και επιθυμεί να τον ξεπεράσει σε δόξα και να γίνει ο νέος «Ατατούρκ», δηλ. «πατέρας των Τούρκων»! Έτσι, ακολουθεί αντίθετη από εκείνον πορεία σχεδόν σε όλους τους τομείς. Ήδη βέβαια, τον έχει υπερβεί σε χρόνο διακυβέρνησης, αφού κυριαρχεί στην πολιτική σκηνή επί 20 συναπτά έτη, ήτοι από το 2003 όταν έγινε για πρώτη φορά πρωθυπουργός της Τουρκίας.
Η καθοριστική περίοδος μετά το 2010
Η αλήθεια είναι ότι, από το 2003 μέχρι το 2010 ο Ερντογάν είχε ως ένα άξονα της εξωτερικής πολιτικής τα «μηδενικά προβλήματα» με τους γείτονες. Μετά όμως τον Δεκέμβριο του 2010, όταν άρχισε η «πυροδοτούμενη» από τη Δύση «Αραβική άνοιξη», «άνοιξε» και η όρεξη του Ερντογάν, βλέποντας τις εξελίξεις στην Βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή να ευνοούν τις κρυφές του παγκόσμιες επιδιώξεις.
Τότε, ο Ερντογάν, βασιζόμενος στο πιστεύω των Τούρκων «Τürkiye büyük millet» (=Μεγάλο έθνος η Τουρκία), πυροδότησε το ιδεολογικό του όραμα «Büyük Orta Doğu» (=Μεγάλη Μέση Ανατολή), οδηγώντας την Τουρκία διά πυρός και σιδήρου πίσω στη σουλτανική παράδοση, θέλοντας να αναβιώσει την Οθωμανική αυτοκρατορία και με το όνειρο ο ίδιος να γίνει Χαλίφης!
Ο απώτερος σκοπός του Ερντογάν
Ο Ερντογάν ουσιαστικά θέλει να ενώσει (υπό την εξουσία του) όλους τους Μουσουλμάνους του κόσμου, μαζί και τους Άραβες, κάτω από την ονομαζόμενη Ummah (=υπερεθνική κοινότητα με κοινή ιστορία), θεωρώντας ότι έτσι θα γίνει πράξη το παγκόσμιο όραμά του. Στοχεύει δηλ. να πείσει όλους τους Μουσουλμάνους ότι το Ισλάμ αποτελεί εθνική ταυτότητα και όχι μόνο θρησκευτική.
Σε αυτό το όραμά του στήριζε (και στηρίζει) πολλά στους «Αδερφούς Μουσουλμάνους» σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Εάν μάλιστα, τον Ιούλιο του 2013, ο ισλαμιστής πρόεδρος της Αιγύπτου Μοχάμεντ Μόρσι δεν ανατρέπονταν από τον τότε αντιπρόεδρο και αρχηγό των ενόπλων δυνάμεων της χώρας, στρατηγό Αλ Σίσι, σημερινό Πρόεδρο της χώρας, ίσως το όραμα του Ερντογάν να έπαιρνε σάρκα και οστά. Φημολογείται δε, ότι από τότε οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι ορκίστηκαν πίστη σε αυτόν τον «μεγάλο ηγέτη του ισλαμικού κόσμου», όπως τον ονομάζει το επίσημο «πυρηνικό» Πακιστάν των 235 εκατομμυρίων κατοίκων!
Η “Ραμπιά” και η ξεκάθαρη θέση υπέρ του φανατικού Ισλάμ
Γι αυτό καθόλου τυχαίο δεν είναι το ισλαμικό μήνυμα του Ερντογάν, που συνηθίζει να εκπέμπει κάνοντας ένα χαιρετισμό, όπου υψώνει τα τέσσερα δάχτυλα του δεξιού χεριού, διπλώνοντας τον αντίχειρα στο εσωτερικό της παλάμης. Το ίδιο έκανε και μέσα στην Αγία Σοφία, προκαλώντας τους Χριστιανούς όλου του κόσμου. Είναι ο γνωστός χαιρετισμός «Ραμπιά», των αδελφών μουσουλμάνων και πολλών φανατικών ισλαμιστών! Η «Ραμπιά» έχει προέλευση από την ομώνυμη πλατεία του Καΐρου, πρωτεύουσας της Αιγύπτου, και εκφράζει την αλληλεγγύη στους φημολογούμενους «χιλιάδες που σκοτώθηκαν από τον αιγυπτιακό στρατό», κατά την ανατροπή του καθεστώτος Μόρσι.
Ιστορικά, αξίζει να σημειωθεί ότι η πλατεία αυτή πήρε την ονομασία της από τη Ραμπιά, ποιήτρια και εξέχουσα προσωπικότητα του τάγματος των Σούφι, ασκητικής κοινότητας του Ισλάμ, κατά τον 8ο μ.Χ. αιώνα. Σε όλη αυτή την ισλαμική προέλαση, ο Ερντογάν στηρίζεται κυρίως στην ισχύ των Ενόπλων του Δυνάμεων, στην γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία της Τουρκίας και στην προσωπική του διπλωματική ικανότητα, παίζοντας έξυπνα το παιχνίδι μιας ευφυούς ουδετερότητας, δομώντας παράλληλα τον τουρκικό αναθεωρητισμό, σε συνδυασμό με την όσμωση κεμαλισμού-ισλαμισμού και προωθώντας την χώρα του στο βάθρο αρχικά της περιφερειακής δύναμης, ως εφαλτήριο για την αναβίωση της οθωμανικής αυτοκρατορίας με στόχο να καταστεί μεγάλη δύναμη στο παγκόσμιο σύστημα ισχύος!
Τελικός του σκοπός είναι η δημιουργία της παγκόσμιας ισλαμικής αυτοκρατορίας!
Για όλα αυτά τα μεγαλεπήβολα σχέδια, θεωρεί ότι η ιστορία δεν του παρέχει επαρκή χρόνο και γι’ αυτό βιάζεται να τα πετύχει ωθώντας τις εξελίξεις με ιδιαίτερα μεγάλη ταχύτητα. Έτσι, η Τουρκία του Ερντογάν ακολουθεί μια ιδιαίτερα ξέφρενη και αλαζονική πορεία και βαδίζει στην κυριολεξία «στην κόψη του ξυραφιού»!
Η γνώμη του γράφοντος είναι ότι ο Ερντογάν δεν θα πετύχει τον σκοπό του και η Τουρκία θα υποστεί περαιτέρω διαμελισμό, δικαιολογώντας την άποψη πολλών ότι η διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας συνεχίζεται.
Κατάγεται από την Πυλαία Φερών Αλεξανδρουπόλεως από γονείς ποντιακής καταγωγής από τη Νικόπολη Κερασούντος Πόντου.
Είναι απόφοιτος της Στρατιωτική Σχολής Ευελπίδων, από την οποία
απεφοίτησε ως ανθυπολοχαγός πεζικού, ενώ ως υπολοχαγός εκπαιδεύτηκε και ως πιλότος ελικοπτέρων.
Κατέχει διεθνή εμπειρία ως Επιτελής Διεθνούς Στρατηγείου στην
Νεάπολη Ιταλίας και στην Κωνσταντινούπολη.
Υπηρέτησε σε διοικητικές και επιτελικές θέσεις του πεζικού και της
αεροπορίας στρατού και είναι απόφοιτος όλων των προβλεπομένων σχολείων καθώς και της Σχολής Διοίκησης και Επιτελών των ΗΠΑ, της Ανωτάτης Σχολής Πολέμου, της Διακλαδικής Σχολής Επιτελών Άμυνας και της Σχολής Εθνικής Άμυνας.
Ως Ταξίαρχος και Υποστράτηγος του ανετέθησαν τα καθήκοντα του
Διοικητή της Ταξιαρχίας Ελικοπτέρων του Στρατού μας και του Επιτελάρχη του διεθνούς Στρατηγείου του Γ' Σώματος Στρατού στη Θεσσαλονίκη, ενώ ως Αντιστράτηγος, τοποθετήθηκε ως Α' Υπαρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού στην Αθήνα, από όπου και αποστρατεύθηκε.
Ομιλεί Αγγλικά και Τουρκικά. Αρθρογραφεί στον έντυπο και
ηλεκτρονικό τύπο για πολιτικά, στρατιωτικά, κοινωνικά και εθνικά θέματα, και ιδιαίτερα για θέματα Τουρκίας.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.