Πόσο σημαντική είναι η Μεγάλη Σαρακοστή

«Στη ζωή υπάρχουν δυο τραγωδίες. Η μία είναι να μην ικανοποιήσεις όλες σου τις επιθυμίες, η άλλη, να τις ικανοποιήσεις»

– Όσκαρ Ουάιλντ

ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΔΑΓΚΩΣΑ ΤΟ ΜΗΛΟ, ποτέ δε χόρτασα. Συνέχεια είμαι πεινασμένος.

ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ ακόμα μια δαγκωνιά από το μήλο, αφού το ξέρω, ότι στο τέλος θα με αφήσει πάλι πεινασμένο;

Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ είναι ότι ενώ ικανοποιεί τις επιθυμίες του, δεν ικανοποιείται. Χορταίνει, αλλά συνέχεια είναι πεινασμένος. Ξεδιψά, αλλά συνέχεια είναι διψασμένος.

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΕΞΑΝΤΛΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ είναι αδιέξοδο.

ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟ, η εκκλησία καθιέρωσε τη νηστεία.

Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ στο ανικανοποίητο του ανθρώπου.

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΝΣΤΑΣΗ στην καταναλωτική ερμηνεία της ζωής.

ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ από το ζώο.

ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ τον παραπεμπτικό της πλούτο.

ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ είναι τα δακτυλικά αποτυπώματα του Θεού πάνω της.

ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ τον παραπεμπτικό του πλούτο.

ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ είναι τα δακτυλικά αποτυπώματα του Θεού πάνω του.
ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΛΟΥΤΟ η δημιουργία και ο άνθρωπος μετασκευζονται σε σκεύη ηδονής.
ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

ΕΠΕΙΔΗ ΔΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΔΑΚΤΥΛΙΚΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ στη δημιουργία, γι’ αυτό την καταστρέφουμε.

Η ΝΗΣΤΕΙΑ, ΛΟΙΠΟΝ, ΕΙΝΑΙ μια προσπάθεια αποκατάστασης της διασαλευθείσας ηθικής τάξης πραγμάτων τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ, η Μεγάλη Σαρακοστή.

ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΑΝΑΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ για να υποδεχτούμε και να ζήσουμε αξίως τα πάθη και την Ανάσταση του Χριστού.

ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΟΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ας κατεβούμε στον στίβο της.

ΨΑΛΛΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ: «Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται, οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε, ἀναζωσάμενοι τὸν καλὸν τῆς Νηστείας ἀγῶνα, οἱ γὰρ νομίμως ἀθλοῦντες, δικαίως στεφανοῦνται στέφανο της νίκης…) (Το στάδιο των αρετών έχει ανοίξει, όσοι θέλετε να αθληθείτε, κατεβείτε στον στίβο, να ξεκινήστε τον καλό αγώνα της νηστείας, και όσοι από σας νόμιμα θα αθληθούν, δίκαια θα στεφανωθούν και με το στεφάνι της νίκης…)

ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ, ΛΟΙΠΟΝ, να κατεβούμε στον στίβο. Πρέπει να αθληθούμε και νόμιμα.

ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ, να μην περιορίζουμε το νόημα της νηστείας μόνο στις υλικές τροφές, αλλά να το επεκτείνουμε και στα πάθη μας και στις αρετές. Δεν μπορεί, δηλαδή, να μην τρως κρέας από τη μια και από την άλλη να τρως τις σάρκες του άλλου. Δεν μπορεί, από τη μια να κάνεις το σταυρό σου και από την άλλη να σταυρώνεις τον άλλο.

ΝΑ ΝΗΣΤΕΨΟΥΜΕ πραγματικά.

Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ, όταν είναι νηστεία.

«ΝΗΣΤΕΥΕΙΣ; Απόδειξέ το μέσα από τα έργα σου», λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ: «Όσοι νηστεύετε, αλλά τρώτε μέχρι σκασμού χταποδάκια, καλαμαράκια, σουπιές, πατάτες τηγανητές, πέντε κιλά ψωμί, ένα κιλό χαλβά , κλπ. ήρθε η ώρα να μάθετε ότι δε νηστεύετε. Όσοι νηστεύετε, αλλά βρίζετε Χριστούς, Παναγίες, τα παιδιά σας, τον απέναντι, κλπ. ήρθε η ώρα να μάθετε ότι δε νηστεύετε. Όσοι νηστεύετε και χτυπάτε τη γυναίκα σας, τον γείτονα, τον αντίπαλο οπαδό κλπ. ήρθε η ώρα να μάθετε ότι δεν νηστεύετε. Όσοι νηστεύετε, κάνετε κάτι μεγάλους σταυρούς μετά οσφυοκαμψίας, ενώ στη δουλειά και στη ζωή σας είστε ρουφιάνοι, ψεύτες, χαμερπείς και γλύφτες, ήρθε η ώρα να μάθετε ότι δε νηστεύετε. Όσοι νηστεύετε αλλά τα παίρνετε χοντρά είτε από φακελάκια, είτε από μίζες, είτε από θέση εξουσίας, είτε από εκμετάλλευση του άλλου, ήρθε η ώρα να μάθετε ότι δεν νηστεύετε. Όσοι νηστεύετε και είστε κάθε Κυριακή στην εκκλησία, πρώτο στασίδι πίστα, ψάλλοντας τα πάντα παπαγαλία, ενώ μόλις βγείτε από την εκκλησία κουτσομπολεύετε τους άλλους, ρουφιανεύετε τους άλλους, τις περισσότερες φορές βγάζοντας φανταστικές ιστορίες από το αρρωστημένο σας μυαλό, ήρθε η ώρα να μάθετε ότι δε νηστεύετε. Η νηστεία έχει κάποιο πνευματικό νόημα»

ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ, ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ: «Επειδή σε περιόδους νηστείας ακούμε συνέχεια το ίδιο τροπάρι, ως άλλοθι από ορισμένους, ότι δηλαδή πρέπει να νηστέψουμε από αμαρτίες και η νηστεία από τροφή δεν έχει καμιά απολύτως σημασία, έχω να πω το εξής: Ναι φυσικά και πρέπει να νηστέψουμε από πάθη και αδυναμίες! Εξυπακούεται! Όμως, ο Χριστός πήγε στην έρημο και νήστεψε επί 40 ημέρες. Είχε ανάγκη να νηστέψει; Μήπως είχε αμαρτίες και πάθη ο Αναμάρτητος, η θεϊκή καί ανθρώπινη τελειότητα; Όχι βέβαια! Ήταν Αναμάρτητος και όμως νήστεψε επί 40 ημέρες από τροφή. (…) Οπότε το αίολο επιχείρημα του κόσμου καταρρίπτεται. Οι χριστιανοί, αν θέλουν να λέγονται Χριστιανοί οφείλουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά Του»

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ, λοιπόν! Καλόν αγώνα!

Εγγραφείτε για να μαθαίνετε τα νέα μας

Θα λαμβάνετε τα τελευταία άρθρα στα εισερχόμενά σας.

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.

Άγνωστος Πατριώτης

Άγνωστος Πατριώτης

"Μετά την κατάκτηση της Ασίας και της Ελλάδας, μετά και από την σφαγή των ηγεμονικών διαδόχων της Κωσταντινούπολης και Τραπεζούντας…και το μαράζωμα μέρους της Μακεδονίας και της Ηπείρου, εδώ στέκομαι μόνος μαζί με τους εναπομείναντες στρατιώτες μου και την μικρή μου επικράτεια κατά του αδυσώπητου κατακτητή ο οποίος παλεύει να καταστρέψει τον Σταυρό και να υψώσει την σημαία του μισοφέγγαρου στο βασίλειο μας και να σκλαβώσει όλον τον κόσμο."

~ Γεώργιος Καστριώτης (Μιλώντας μπρος τον Πάπα Παύλο ΙΙ)

Άρθρα: 192

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *